Forum
Om de 2 weken nemen wij deel aan het forum samen met een aantal andere klassen.
Tijdens het forum krijgen de kinderen de kans om zaken over thuis en in de klas te vertellen.
Ook komen er belangrijke afspraken, voor op de speelplaats of om het leven op school aangenamer te maken, aan bod.
Het forum bestaat uit verschillende onderdelen.
Namelijk:
1) het forum wordt geopend met een zelfgekozen lied van een klas.
2) de datum
3) klas: de kinderen tonen of vertellen zaken uit de klas.
4) stoel: de kinderen nemen plaats op de stoel en vertellen zaken over thuis of het internaat
5) ideeën: kinderen die een leuk idee hebben om de school aangenamer te maken, mogen voorstellen doen.
6) actualiteit: de dag van ..., maar ook andere zaken over het nieuws worden besproken.
7) applaus of knuffelkoffer: een kind kan in de bloemetjes gezet worden omdat hij of zij iets goeds heeft gedaan.
8) MOS (Milieu op school): zaken over de natuur komen aan bod.
9) We zingen een verjaardagslied voor alle kinderen die de voorbije 2 weken jarig waren.
10) Het forum wordt elke keer afgesloten door een act van één van de klassen.
Tijdens het forum krijgen de kinderen de kans om zaken over thuis en in de klas te vertellen.
Ook komen er belangrijke afspraken, voor op de speelplaats of om het leven op school aangenamer te maken, aan bod.
Het forum bestaat uit verschillende onderdelen.
Namelijk:
1) het forum wordt geopend met een zelfgekozen lied van een klas.
2) de datum
3) klas: de kinderen tonen of vertellen zaken uit de klas.
4) stoel: de kinderen nemen plaats op de stoel en vertellen zaken over thuis of het internaat
5) ideeën: kinderen die een leuk idee hebben om de school aangenamer te maken, mogen voorstellen doen.
6) actualiteit: de dag van ..., maar ook andere zaken over het nieuws worden besproken.
7) applaus of knuffelkoffer: een kind kan in de bloemetjes gezet worden omdat hij of zij iets goeds heeft gedaan.
8) MOS (Milieu op school): zaken over de natuur komen aan bod.
9) We zingen een verjaardagslied voor alle kinderen die de voorbije 2 weken jarig waren.
10) Het forum wordt elke keer afgesloten door een act van één van de klassen.
Uitdaging 3:
Schrijf een verhaal dat begint met: Staf de giraf is verdwaald in het bos.
De woorden 'tak', 'wind', 'eekhoorn', 'paddenstoel', 'noot', 'put', 'boem' en 'hoog' moeten in het verhaal voorkomen.
Zorg ook voor prenten bij het verhaal.
Schrijf een verhaal dat begint met: Staf de giraf is verdwaald in het bos.
De woorden 'tak', 'wind', 'eekhoorn', 'paddenstoel', 'noot', 'put', 'boem' en 'hoog' moeten in het verhaal voorkomen.
Zorg ook voor prenten bij het verhaal.
Uitdaging 4:
Maak een foto van een leuke activiteit tijdens de herfstvakantie.
Maak een foto van een leuke activiteit tijdens de herfstvakantie.
Uitdaging 5:
In het thema van de warmste week.
Zorg voor de dieren in onze tuin tijdens deze winter.
Onze klas maakte een egel-huisje.
In het thema van de warmste week.
Zorg voor de dieren in onze tuin tijdens deze winter.
Onze klas maakte een egel-huisje.
Uitdaging 6:
Wandel 100 km met de volledige school. Deze foto's vinden jullie bij uitstappen: MPI GO! run.
Wandel 100 km met de volledige school. Deze foto's vinden jullie bij uitstappen: MPI GO! run.